Kilootjes kwijt geraken

februari 24, 2012 § 3 reacties

Dag 3 in mijn suikerloze bestaan en ik heb heel de tijd vage hoofdpijn en voel me ontzettend moe heb vannacht 10u aan een stuk geslapen en vanmorgen had ik het liefst niet opgestaan. Moest met fiets naar het werk aangezien Mr.Big de auto nodig heeft om zijn zoon op te halen en mijn conditie kan je best wel goed noemen, ik loop normaal gezien makkelijk een uur op de loopband met een gemiddelde van 9 à 10 km/u,………en vanmorgen was de afstand van 10km fietsen zwaarder dan ooit, ik vecht hier al heel de dag tegen de slaap,……maar ik heb hoop als ik nu doorzet ga ik me morgen beter voelen, ga straks een kaars branden zal nodig zijn denk ik.

Maar deze verschijnselen willen zeggen dat ik wel verslaafd ben, verslaafd aan suiker. Een fijn bijverschijnsel was vanochtend het getal op de weegschaal, weeg een kg minder dan op maandag,……ga mss dan toch nog in een sixpack verschijnen op vakantie Lachen. Gelukkig ben ik gezegend met een sterk karakter, want de talenten zijn maar matig, maar op pure wilskracht heb ik toch al veel weten te bereiken,……

Toen ik zwanger was kwam ik maar liefst 30kg aan, na de geboorte in april startte ik met het letten op mijn voeding en wanneer het mocht weer met sport, in september was er 40kg weer af,……

Afgelopen zomer, had ik plots genoeg van mijn roken,….wel geen sigaret sindsdien meer aangeraakt,……wel +3kg in het begin, maar dankzij mijn maagproblemen ( die blijkbaar voorbij zijn Lachen), zijn ook die weer verdwenen.

En nu proberen 40 dagen zonder suiker door te brengen, of me dat helemaal gaat lukken dat weet ik niet, vrees dat ik nu en dan de mist ga ingaan, zelfs mss gewoon onbewust. Want zoetigheid of alcohol weigeren mensen kijken dan raar, momenteel gebruik ik nog steeds mijn maag als uitvlucht,……en dan is er wel begrip.

Carrie

§ 3 Reacties op Kilootjes kwijt geraken

  • Olijf zegt:

    De moeheid herken ik, zij het dat ik die enkel in de namiddag voel.
    Hoofdpijn idem dito. Een dag wel en een dag niet.

    Voorlopig hou ik het hierop: ik heb die bijverschijnselen omdat ik verwachtte dat die gingen komen. Puur psychologisch dus. En dan kan ik er weer mee lachen :)

  • lowimpactman zegt:

    net weer een morele overwinning behaald; een heerlijke chocolade cup cape gewoon geweigerd!

  • Lies zegt:

    Die vermoeidheid heb ik ook wel. De tweede dag heb ik ‘s namiddags een lange siesta gedaan (dat ik verlof had en op bezoek was bij mijn ouders en senioren ook wel van een slaapje houden, was een meevaller). En nog was ik ‘s avonds doodmoe.
    Gisterenavond kon ik ook niet wachten om onder de lakens te kruipen.

    Ik weet niet of dit door de suikervrije vasten komt, maar het zou er wel eens iets mee te maken kunnen hebben. Daarnaast heb ik de voorbije tijd ook wel eens tot in de late uurtjes op deze blog gezeten en over en weer gemaild i.v.m. deze actie.

    Hoofdpijn heb ik totaal niet. Daar heb ik zelden of nooit last van.

    Maar dorst, niet te doen!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Kilootjes kwijt geraken voor Suikerloos.

meta

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

