Oproep aan alle deelnemers: op de weegschaal

februari 20, 2012 § 8 reacties

We willen je graag vragen om woensdag voor het ontbijt even op je weegschaal te gaan staan en je gewicht te noteren. Als je dan op Pasen hetzelfde doet, kan je zien welke invloed deze suikerloze periode heeft op je gewicht.

Wees gerust: we gaan geen begin- en eindgewichten van individuele deelnemers opvragen en publiceren. Maar we zouden het wel leuk vinden op te posten hoeveel kilogram we samen verloren hebben.

We willen namelijk graag alle effecten van onze suikerloze vasten in kaart brengen. Wat is de invloed op je gewicht? Slaap je beter? Heb je meer energie? Helpt een dergelijke vasten om je voedingsgewoonten blijvend te veranderen?

Ik kijk al uit naar de resultaten van onze hoogst persoonlijke ‘Ook getest op mensen’.

Lies

§ 8 Reacties op Oproep aan alle deelnemers: op de weegschaal

  • Olijf zegt:

    gewoon doen wat ik alle ochtenden doe.. no problemo🙂

  • lie zegt:

    Dat begint al goed – ik heb een vermoeden dat mijn weegschaal stuk is🙂
    Weet je .. ik zal mij woensdag wegen en dan ga ik van ’t weekend bij mijn broer nog een keertje op de weegschaal staan en ‘bereken de foutmarge’. Verder ben ik zo benieuwd naar eventuele ‘bijwerkingen’.

    Wat we al niet overhebben voor dit heuse experiment🙂

  • Ik ben echt benieuwd of het effect gaat hebben op de weegschaal,……maar dat is niet de doelstelling,……..hoe dichter het komt hoe moeilijker het lijkt te worden🙂. I’m an addict!!! Maar goed, stoppen met roken is me ook gelukt,…….

  • Lies zegt:

    Ik heb hier dan wel de oproep gedaan om allemaal op de weegschaal te gaan staan, maar ik moet iets toegeven: de batterij van mijn digitale weegschaal is al een tijdje leeg en dus weet ik niet precies hoeveel ik momenteel weeg.

    Vandaag kon ik niet naar de winkel, maar morgen doe ik dat zeker en dan weeg ik mij overmorgen. Zoveel effect zal die ene vastendag van morgen niet hebben, zeker?

  • esmeraldaborgo zegt:

    Goh, en bij mij is dat zo’n ouderwets mechanisch geval, die steevast drie kilo te weinig aanduidt. Maar als ik op het einde dezelfde weegschaal gebruik, maakt dat niet zoveel uit hé!

  • Lies zegt:

    @Esmeralda: ik wil ook zo’n weegschaal als die van jou, prima voor mijn zelfbeeld😉.

  • Ik heb geen weegschaal… Maar ik kan wel zeggen: ik ben al een paar weken aan het suiker-minderen en ik heb al verschillen gemerkt: een beetje overbodig heupvet lijkt weggesmolten, ik slaap beter, heb minder slaap nodig en ben energieker. En ik heb dan nog maar alleen geminderd… Ik was trouwens nog niet helemaal gestopt omdat er nog een suikerstock weggewerkt moest worden😉 En dat heeft langer geduurd dan verwacht, want na een paar dagen minderen had ik eigenlijk al geen goesting meer in speculoos(pasta) etc…

    • Lies zegt:

      Ik heb ook al een beetje afgebouwd, hoewel er soms door invitaties uitspattingen waren (zoals dit weekend). Maar net door al die pannenkoeken, taarten, pralines, … van dit weekend, heb ik het nu helemaal gehad en heb ik voorlopig echt geen zin in iets zoets (maar of dat 47 dagen zo zal blijven, valt natuurlijk nog af te wachten). Jouw positieve ervaringen zijn in elk geval bemoedigend.

      Toen ik daarnet na de douche in mijn nakie voor de spiegel stond, meende ik trouwens ook te merken dat ik precies wat slanker ben geworden (op de heupen en buik, joepie!) en ik kreeg ook al de vraag of ik misschien wat afgevallen was. Ik ben eens benieuwd wat de weegschaal gaat zeggen. En dat terwijl het eigenlijk allemaal nog maar goed en wel moet beginnen…

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Oproep aan alle deelnemers: op de weegschaal voor Suikerloos.

Meta

