Moeilijke momenten

februari 22, 2012 § 12 reacties

“Hé, wil je ook een flesje prik?” vroeg mijn collega deze namiddag. En toen ik in overleg was met een bezoeker kwam een andere collega binnen met de vraag of we soms geen koekjes moesten hebben.

Ze zijn niet van kwade wil, die collega’s. ’t Zijn eigenlijk schatjes, en ze hebben het beste met mij voor. Maar ze weten ook niet altijd wat een mens zoal doet in z’n privéleven. Zoals vasten. Suikervasten.

Maar dat waren niet de zware momenten vandaag. Het allermoeilijkste is de periode tussen het dicht trekken van de deur van mijn werk en het op de trein stappen. Een schamele 15 minuten. Antwerpen-Centraal is namelijk vergeven van het zoet. Overal kan je er snoep of koekjes en suikerwafels kopen. En wat doe je dan als je staat te wachten op de trein?

Vandaag: niets dus.

Nagelbijten.

En morgen doe ik een appel mee. Kwestie van iets te hebben om in te bijten tijdens die schamele 15 minuten.

Esmeralda

Getagd:

§ 12 Reacties op Moeilijke momenten

  • Peter zegt:

    Dag 1 loopt op z’n einde…
    En dat viel heel goed mee. (Al kon ik wat gesneukel in de vorm van chips die suikervrij is niet laten en moest ik nog niet de verleidingen onderweg en op het werk trotseren)
    Het zal de komende dagen zijn dat de uitdaging groter wordt, met morgen bvb een vergadering hier bij mij, waar de gasten vast een glasje wijn lusten…
    Of de cafetaria op het werk, die heerlijke desserts aanbiedt (Hun kaastaart is verrukkelijk, niet te zoet, maar niet bepaald suikervrij :-)), naast de lekkere bieren van “brasserie de la senne”. (http://www.brasseriedelasenne.be/onthaal.html)

    Dat veel voedingsproducten suiker bevatten wist ik al langer.
    Grootste verrassing vandaag was dat enkele van de broodmeelmengelingen (van ’t Gents Bakkershuis) ook suiker bevatten (dextrose)…
    ’t is echt opletten geblazen als je echt alle geraffineerde suikers even volledig wil bannen.
    Op naar dag 2!

  • Lies zegt:

    En een e-reader bovenhalen, is dat geen idee voor wie de wachttijd wil doden? Voor je het weet, ben je een boek aan het verslinden i.p.v. zoetigheid.
    Hier verliep het prima. Wel vriendin S op bezoek gehad die om mij te plagen na het eten ostentatief met veel genoegen chocolaatjes zat te verorberen. Maar omdat het eten zo lekker was en mijn buik rond was gegeten, deed me dat niets.

    • esmeraldaborgo zegt:

      Is dat de S. die ik ook ken?
      Cool van jou, om dat al van de eerste dag te weerstaan!

      • Lies zegt:

        Ja, het was onze gemeenschappelijke vriendin S. die van mijn kookkunsten kwam meegenieten vandaag. Ze had een bio appel-rodebietensapje (zonder toegevoegde suikers) mee. En bij het aperitief (het sapje) hebben we allerhande (onbewerkte) nootjes gegeten.

  • Olijf zegt:

    Vandaag op ’t werk ook traktatie van koekjes van een jarige. BIJNA had ik – puur uit gewoonte – eentje gepakt. Maar ik herinnerde me nog net op tijd de vasten🙂

    Strak plan, dat van die appel. Dacht net hetzelfde vandaag.
    Of een wortel… nog minder zoet (maar toch liever een appel)🙂

    • Olijf zegt:

      en dan zien dat bovenstaande reactie onder het verkeerde bericht staat. Zal wel aan het suikertekort liggen….(mijn excuses)

    • esmeraldaborgo zegt:

      Ja, die gewoonte! Je zou het nog kunnen vergeten dat je aan het vasten bent! ’t Zou mij ook nog kunnen overkomen, met dat vreselijke geheugen van mij😉

      • Lies zegt:

        Ik heb tegen nogal wat mensen op voorhand gezegd dat ik ging vasten. Dus kreeg ik vanmorgen zelfs een sms om mij succes te wensen en beloofden de mensen bij wie ik op bezoek ga de komende weken al spontaan erop te zullen letten bij de keuze van het menu. Mocht ik het vergeten, dan zullen zij mij er wel aan herinneren.

  • steven andries zegt:

    Dag Lies en andere toegevoegde suikeronthouders,

    Het is inderdaad een goed moment om de toegevoegde suikers bij de horens te vatten. We leven in een versuikerde omgeving, zal dat ooit nog goed komen? In elk geval, veel succes met jullie actie. Een versterving kan nooit geen kwaad. Het zal zeker vruchten afwerpen, gooi ze niet weg.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Moeilijke momenten voor Suikerloos.

Meta

