Afkicken – dag 2

februari 23, 2012 § 9 reacties

Dag 2 in mijn suikerloos bestaan,………gisteren alles met glans doorstaan, het glas wijn geweigerd, de koekjes tijdens de workshop idem, zelfs toen ik uitgehongerd thuiskwam geen zoet op mijn boterhammen gesmeerd en mijn thee suiker-en canderelloos,………ik vol trots gaan slapen,………maar geen verschil op de weegschaal te merken,……Lachen, of verwacht ik nu teveel???

Vanmorgen, tijdens het ontbijt lees ik meestal de krant die voor 7u in de bus zit,…….staat er een artikel in van Annemie Struyf,…….die het “suikerloosdieet” al gedaan heeft,…….blijkbaar valt dag 1 heel goed mee, dag 2 overvalt de moeheid je en dit klopt, ik voel me moe en niet erg fris dus de eerste verschijnselen zijn opgetreden, dag 3 kon ze zelfs amper haar bed uit, dus morgen of overmorgen zal de zwaarste dag worden en dag 4 stond ze als herboren op, waar ze zelf enorm van schrok, zelfs de aanhoudende terugkerende lage rugpijn was verdwenen,……dus ik ben vol goede moed dat ik me beter ga voelen en meer energie ga krijgen, hoewel ik over dat laatste niet kan klagen,…….

Ik beken, suikervrije thee, het is niet lekker en koffie ook niet,………maar volgens iedereen went het,……dus neem ik nu de lichte hoofdpijn en de vermoeidheid erbij,………

Vanavond wordt het moeilijker de alcohol te weigeren,…..er staat namelijk weer een “exclusive” feestje op het programma.

En daar hoort natuurlijk bubbels bij,…….nu het maagprobleem kan wel een uitweg bieden, maar het is opmerkelijk beter vandaag, gisteren ook al een verbetering opgemerkt, zolang ik koffie vermijd en te zware en grote maaltijden lukt het prima of de suiker of beter het niet eten van suiker er ook voor iets tussen zit dat laat ik in het midden.

Carrie

Getagd:

§ 9 Reacties op Afkicken – dag 2

  • Bloempje* zegt:

    Hoi hoi!
    Met veel intresse lees ik jullie blogje🙂
    Ik was op het internet aan het zoeken met info over gezonde voeding en op de één of andere manier kwam ik bij jullie terecht.
    Echt een superidee om het uit te proberen en jullie ervaringen neer te pennen.
    Zelf doe ik niet mee, maar ik ga tijdens deze vaste periode wel bewuster eten (gezonder dan, naar de ecologische voetafdruk kijk ik niet echt).
    Suiker probeer ik zoveel mogelijk te mijden, maar ik ga geen brood van de bakker, crackers of yoghurt van de supermarkt van mn lijstje schrappen… benieuwd wat het gaat geven.

    Over je weegschaal-issue, als je suiker mijdt EN verder ook let op wat je eet zal je na een maandje wel een resultaat zien hoor. Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat als je snoep vervangt door ships zonder suiker, gezouten nootjes,je confituur vervangt door notenpasta’s… je misschien meer calorien binnenkrijgt dan wanneer je ‘gewoon’ voedsel eet…

  • lowimpactman zegt:

    De eerste dagen van de suikervasten verlopen behoorlijk. Al vraagt dit toch een constante aandacht. Zo was gisterenavond na de show in Laarne de verleiding om een pintje te drinken toch wel groot. Gelukkig ontdekte ik dat er in de fruitsap van de wereldwinkel geen toegevoegde suiker zit. Want daar gaat het om, het vermijden van alle toegevoegde suikers. Niet simpel vooral op verplaatsing, zo heb ik deze middag in het station een broodje kaas gekocht, maar kan ik zeker zijn dat er in het broodje geen suiker zit? De snoepautomaten laat ik nu stoïcijns links liggen, ik heb wat kleingeld gegeven aan een paar muzikanten. Bij aankomst bij mijn mama in Oostende staan de koekjes al te wachten, maar ook die kan ik resoluut afwijzen. Het grote probleem komt straks… mijn mama heeft speciaal voor mijn komst chocomousse gemaakt, kan ik die 40 dagen laten invriezen??

    • esmeraldaborgo zegt:

      Oooh, pijnlijk, die chocomousse… Volgens mij kan je dat niet invriezen. Weggeven lijkt de enige optie😉

      • Lies zegt:

        Inderdaad jammer als mensen speciaal voor jou iets lekkers klaargemaakt hebben en je het dan moet weigeren.

        Ik verwittig de mensen op voorhand. Da’s natuurlijk makkelijker als je weken op voorhand beslist hebt suikerloos te gaan vasten dan wanneer je heel kort op voorhand de beslissing neemt.

        Mijn moeder had gisteren speciaal voor mijn komst de mignonettes van tafel gehaald. Wij hebben de koffie met (overigens heerlijke) koekjes vervangen door een ‘fruitmoment’. Een van de voordelen van deze suikervasten is alvast dat ik zeker aan mijn dagelijks benodigde hoeveelheid fruit kom. Dat was vroeger wel eens anders…

  • Ik drink bijna 80 à 90 % van de tijd water. Als ik eens thee drink, is het sowieso zonder suiker, en koffie drink ik echt nooit, vind ik echt vies😉

    Nog veel goeie moed he!🙂

  • Eilish zegt:

    Super dat jullie dat willen doen. Ik doe het al een tijdje ‘van moetens’, heb niet echt suikerziekte, maar wel neiging tot verhoogde suiker, die als ik niet oplet kan leiden tot.
    Ik heb trouwens zelf gemerkt dat ik teveel suiker had, omdat ik na het drinken van teveel cola enorm mottig werd.
    In de eerste dagen komen inderdaad moeilijke momenten, maar die heb ik vooral opgevangen door veel fruit en water te nemen. Wacht maar tot de energie door jullie lijven zal stromen🙂 Veel succes !

  • Lies zegt:

    Tiens, Esmeralda, ik heb ook opmerkelijk meer dorst. Ik slaap nu zelfs met een beker water naast mijn bed omdat ik wakker word van de dorst. Ik dacht dat het aan de dikke donsdekens lag die misschien niet meer nodig zijn nu de vrieskou voorbij is, maar ik heb het niet te warm en ben trouwens ook niet bezweet.

    Die vermoeidheid, dat had ik gisteren ook. Maar dat wijt ik niet echt aan het suikerloos leven (het gebeurde vroeger ook wel eens dat ik een paar dagen geen suiker at), wel aan het te laat gaan slapen (onder meer door deze blog😉.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Afkicken – dag 2 voor Suikerloos.

Meta

