Boterhammendoos

februari 23, 2012 § 13 reacties

Het lukt mij aardig om suikerspullen links te laten liggen. Wellicht valt het bij mij met de verslaving al bij al nog mee. Ook die veelgenoemde ontwenningsverschijnselen blijven achterwege.

Waar het mij nog aan ontbreekt, is aan inspiratie voor de lunch. Aangezien er ook suiker in brood zit, kan ik ’s middags niet meer snel naar de broodjeszaak naast ’t werk.

Neen, ik moet  mijn eigen boterhammendoos meenemen.

Vroeger deed ik dat ook wel ‘s, maar dan zaten er steevast boterhammen met kaas en confituur in. Niet meteen een optie nu. Boterhammen met spread ook niet echt, want in die sauzen zit meestal ook suiker.

Hierbij dus een oproep naar recepten voor de boterhammendoos! Eenvoudige dingen, iets wat je gewoon tussen de boterham doet. En waar je niet al teveel bij moet nadenken ’s morgens, op ’t moment dat je je boterhammen smeert. Iemand ideeën?

Esmeralda

Getagd: ,

§ 13 Reacties op Boterhammendoos

  • Peter zegt:

    Dag Esmeralda,

    Ik nam deze middag een taboulé mee, de avond ervoor in elkaar gedraaid en voor morgen maakte ik al een salade van witte kool, knolselder, wortel, enkele rozijnen (niet teveel natuurlijk, weet niet of jij gedroogd fruit tolereert of niet…), een appel, wat appelazijn (tegen te verkleuren) en een klein scheutje olijfolie.
    Grote vraag is: Hoe lang ga ik dat volhouden? (Dat prepareren etc.) Tja, dat is de vraag…misschien deze keer lang genoeg om er een gewoonte van te maken? (Ik heb enkele collega’s die iedere middag snel een slaatje in elkaar draaien, tijdens hun pauze!)

  • Nachtbraker zegt:

    Waarom kan kaas niet meer? Of smeerkaas bvb? Of Philadelphia?

  • Jeanette zegt:

    Brood met komkommer en roomkaas? Of brood met sla en iets vleesachtigs? Of een lekkere salade van komkommer, kaas, yoghurt en dille of een rodekoolsalade, die laatste 2 zijn Dr. Frankrecepten. Succes!

  • Ik eet soep en een boterham met rosbief,…….en nog een restje witloofsalade met zelfgemaakte mayonaise,……..

  • Eilish zegt:

    Eiersla (aanmaken met zelf gemaakte mayo), zelfs omelet op de boterham is lekker (kan je ook vanalles indoen, en gemakkelijk ’s avonds al maken)

  • Lies zegt:

    Ik eet nu ook meer soep dan vroeger. Bij tijdsgebrek koop je gewoon zo’n zakje voorgesneden groenten in de supermarkt.

    Ik heb hier een brochure van Eva (www.vegetarisme.be) liggen over broodbeleg. Ziet er lekker uit, maar je hebt snel veel te veel voor een single en je moet natuurlijk ook nog de tijd hebben om het allemaal klaar te maken, hé.

    Misschien moeten we eens samen allerlei soorten invriesbaar broodbeleg maken en die dan verdelen over al wie meegeholpen heeft.

    Andere tip: noten en amandelpasta (geen suiker, wel veel vet). Of humus.

  • vlinderke zegt:

    piep! Kijk eens in de natuurvoedingswinkel bij de smeersels, ze bavatten niet allemaal suiker, de merken Abinda en Tartex hebben een goed en lekker gamma!🙂 En in de lente/zomer kan je een pastasalade maken, de avond ervoor warme pasta en het andere deel voor een salade gebruiken.

  • Ik heb een top 8 van lekkere en snelle broodsmeersels gemaakt: http://gedachtesprongetjes.blogspot.com/2011/12/top-8-lekkere-en-snelle-broodsmeersels.html
    Het een duurt al iets langer dan het ander, maar ik maak mijn broodsmeersels zelf ook meestal gewoon terwijl de patatjes aan het koken zijn bijvoorbeeld…

    En in die brochure van EVA staan toch echt wel veel dingen die niet veel tijd innemen, vind ik. Het is soms wel een lange ingrediëntenlijst, maar zeer vaak komt het er gewoon op neer om alles te mixen🙂

  • Ik doe soms een appel mee die ik dan in schijfjes snij en tussen mn boterham leg
    Peer gaat ook
    Met wat smeerkaas erbij is het helemaal top!

  • lie zegt:

    * hesp met een dun schelletje tomaat
    * hardgekookt eitje
    * eisla met wat dille
    * tonijnsla met enkele blaadjes basilicum
    * kaas met wat mosterd

    Ik maak meestal in het weekend ‘mijn’ slaatjes zodat ik in de week niet voor moeilijke keuzes sta🙂

  • suikerloos zegt:

    Bedankt voor alle tips! ‘k Heb dit stukje met alle reacties onder “recepten” gezet, zodat iedereen deze info gemakkelijk kan terugvinden in de toekomst.
    Esmeralda

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Boterhammendoos voor Suikerloos.

Meta

