Dorst

februari 25, 2012 § 4 reacties

Ik had het al wat voelen aankomen, maar gisteren was het niet te doen: ik verging de hele dag van de dorst.

Mijn waterflesje heeft mij bijgevolg de hele dag vergezeld. Ik heb liters gedronken en ben tientallen keren naar de WC gelopen. Heel vervelend als je een film op het programma hebt. Ik heb het toilet maar liefst 2 keer bezocht voor de start van de film en had ik niet in het midden van de rij gezeten, was ik tijdens de vertoning nog eens naar buiten gelopen.

Sinds kort word ik trouwens ook elke nacht wakker van de dorst. Mijn beker water heeft ondertussen zijn vaste plaats gekregen op mijn nachttafeltje. Maar deze nacht was het hek helemaal van de dam. Ik ben wel 5 keer moeten opstaan. Gelukkig is het toilet vlakbij.

Omdat Esmeralda ook al meldde dat zij zoveel dorst had, begin ik me af te vragen of het misschien iets te maken heeft met het suikerloze vasten. Heeft mijn lichaam de grote zuiveringsactie ingezet? Hebben jullie dat ook?

Gelukkig voel ik me ondanks het vele opstaan vannacht heel fit vandaag. Zo zit ik dus helemaal op schema, want dag 4 zou de dag moeten zijn waarop je plots bruist van energie.

Getagd:

§ 4 Reacties op Dorst

  • Olijf zegt:

    Tot hiertoe heb ik nog geen extra dorst gehad (misschien ga ik het nù wel voelen omdat m’n hoofd me wijsmaakt dat dat erbij hoort??? O jee ….)

    Dat dag 4 de energierijke dag zou moeten zijn…. voor mij was dat donderdag en dat is me niet echt opgevallen. Integendeel. Er is nog geen dag voorbij gegaan dat ik me in de namiddag niet slaperig en redelijk slapjes voelde…
    .. maar dat laat ik niet aan m’n hartje komen. De wetenschap dat je met een waardevol experiment bezig bent, geeft moed op zich🙂

    Eén puntje… ik heb een weekje bij de familie in buitenland geboekt. Naar goede gewoonte zal het uitnodigingen régenen om te komen eten. Dat wordt een week van zware beproevingen.

    En geen internet om af en toe morele steun te komen zoeken…. HELP🙂🙂

    • Lies zegt:

      Oorspronkelijk gingen Esmeralda en ik een groepsreis doen tijdens onze vastenweek. We waren ook al aan het overwegen die week onze vasten op een laag pitje te zetten en die week dan na Pasen in te halen. Op een groepsreis bepaal je namelijk niet zelf het menu en krijg je permanent zoete dingen voorgeschoteld.

      Moslims die een paar dagen ramadan missen, mogen die namelijk ook achteraf inhalen.

      Uiteindelijk hebben we ons toch niet ingeschreven voor die reis, maar misschien is het een idee voor jou als de druk te groot wordt. Je kan natuurlijk ook vooraf verwittigen en zeggen dat ze 101 lekkere dingen mogen maken, maar niets met suiker. Met enkel hartige dingen kan je ook al een heel lekkere maaltijd voorschotelen en het vooruitzicht desserts klaar te maken die je toch gaat weigeren, gaat je familie er misschien toe brengen die gewoon van het menu te schrappen (of er geen te maken voor jou).

  • Nachtbraker zegt:

    Ik weet dat veel dorst hebben ook een symptoom is van diabetes. Misschien is dit een vergelijkbare reactie? Iets met de pancreas die reageert op een plotse vermindering van suiker? Als dat blijft duren, denk ik toch niet dat dat normaal is.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Dorst voor Suikerloos.

Meta

