7 dagen lang

februari 28, 2012 § 4 reacties

Zo ver zijn we al!

Wat ik me nu afvraag, met hoeveel zijn we eigenlijk?

Ik ben alleszins heel blij dat ik -bijna per toeval- mee op de kar ben gesprongen.

Ik las met belangstelling de eerste dagen verslagen, prees mezelf gelukkig dat ik nergens last van had, kreeg dan plots zondag een dipje (vond zelfs niet de courage om erover te schrijven) en bedenk me nu dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is…

Maar dan toch, zal deze voedingswijze zich bestendigen als de uitdaging afloopt? Zal ik vanaf nu effectief iedere avond een slaatje maken om de snelle lunch ’s middags te vervangen door een suikerloos en gezond alternatief? Zal ik altijd voldoende water blijven drinken, ook al loop ik dan heel wat vaker richting kleinste kamer? Zal…

Ach wat, we zien wel, nog 40 dagen voor de boeg. We kunnen doen alsof we nu beginnen, dan is het ook echt 40 dagen…

Peter

§ 4 Reacties op 7 dagen lang

  • Lies zegt:

    Nog altijd present in de suikerloze klas!

    Ik vind het ook helemaal niet zo moeilijk. Ik sta er eigenlijk niet meer zo bij stil als de eerste dagen. Het is gewoon een evidentie dat ik geen suiker meer eet.

    Wat ook tof is, is dat er veel meer begrip is dan ik verwacht had. Een vriendin die raar keek toen ik haar sprak over mijn voornemen mailde mij vandaag dat ze haar suikerverbruik ook al gematigd heeft onder mijn invloed.

    En de collega’s, die maken er geen punt van dat ik bij de verjaardagstraktatie geen taart neem. Iedereen heeft namelijk wel eens wat gelezen over de negatieve gevolgen van suiker en er zijn er nog die hun vasten-actiepuntje hebben (bv. geen alcolhol). Vasten lijkt wel hip vandaag de dag.

    Ik denk dat ik minder suiker zal blijven eten na deze vasten. Ik had namelijk ook al voor deze vasten niet echt de gewoonte om vaak junkfood te eten. En zoetigheden weigeren, blijkt mij beter af te gaan dan ik verwacht had.

  • suikerloos zegt:

    Ook nog steeds present!
    Op zich vind ik het ok om te doen, geen grote suikerbehoefte. Het sociale luik is soms “lastiger” dan het feit op zich. Maar inderdaad, de meeste mensen kunnen er uiteindelijk wel inkomen.
    Esmeralda

  • Iris zegt:

    Hier een medesuikerstaker. Tot nu toe gaat het mij heel goed af; koekjes, chocolade en cake kan ik al moeiteloos laten staan. Vooral de mentale afhankelijkheid is voor mij de moeilijkheid. Het koekje na de lunch, het dessertje op restaurant,… Een kwestie van gewoonte, maar gewoontes aanpassen is niet zo simpel. En ja, ook ik drink liters water tegenwoordig. Ik merk wel al de vooruitgang aan mijn huid. Door het vele water drinken of door de beperkte suikertoevoer?

  • Hier ook vooral de mentale kwestie,…….we zijn nu een week bezig en ik voel me heel goed, maar ik blijf het koekje missen bij de koffie, of de hagelslag op mijn brood,…….en gisteren had ik enorm veel zin in een glas rode wijn,……..maar alles keurig genegeerd,…….en vandaag weer een nieuwe dag,……..zonder suiker!!! Maar ik vrees dat het nog moeilijker wordt om alles te blijven weigeren,…….en de paaseitjes komen eraan,………ik stel me ook vragen of na 47 dagen de gewoontes echt doorbroken zullen zijn of ik weer ga hervallen in mijn oud patroon,……

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu 7 dagen lang voor Suikerloos.

Meta

