Te laat

februari 29, 2012 § 4 reacties

Ik ben altijd een beetje te laat. Met alles.

Zo ook nu weer. Terwijl iedereen zijn of haar suikerdip al lang weer te boven is gekomen – dag 3 of 4, las ik hier – moest het bij mij op dag 8 gebeuren. Geen fut in mijn lijf. Koppijn. Moe. En ik had echt wel goesting om het stuk gebak dat mij werd voorgeschoteld, aan te nemen en te verorberen. Ik was op een studiedag, georganiseerd door mijn werk. En de catering op onze studiedagen, die is altijd top.

Ik stond naast mijn collega, L., en naast L. stond de schotel met dat gebak. L. weet dat ik een suikerdieet volgt, en ze zei dat het gebak niet lekker was.

Ik wist wel beter.

‘k Heb mij omgedraaid en in de andere richting gekeken. Daar stond de koffie. Gelukkig maakt koffie geen deel uit van mijn suikerdieet…

Esmeralda

Getagd: ,

§ 4 Reacties op Te laat

  • Peter Hulpiau zegt:

    Volhouden Esmeralda! Dat is zo weer voorbij!

  • Het blijft moeilijk vind ik,……..maar ik heb de bakles overwonnen,……..niks zoets in mijn mond gestopt,……megatrots op mezelf,……..

  • Lies zegt:

    Goed gedaan, Esmeralda!

    En ook knap van Misssexandthecityandme. Bakles volgen en overal afblijven, wat een prestatie!

    Hoe groter de verleiding waaraan je wordt blootgesteld, hoe groter de prestatie, vind ik. Zelf lukt het me makkelijk geen zoet te eten, maar ik heb dan ook het geluk gehad de laatste tijd om weinig in situaties te komen waar het gebak alomtegenwoordig was. Op de vergaderingen waarop ik aanwezig moest zijn, was er trouwens alleen water en koffie, geen koekjes.

  • […] ons dus maar, beste Kobe. We zullen je vol energie onthalen en je honderduit vertellen over onze afkickverschijnselen en onze ervaringen achteraf. Want ervaringsdeskundige, dat word je niet in 1 week, Katrien. Zeg […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Te laat voor Suikerloos.

Meta

