Wie heeft de strijd opgegeven?

maart 17, 2012 § 4 reacties

Suikerloos vasten, we zijn er vol enthousiasme mee begonnen met minstens 10 mensen. Maar met hoeveel gaan we de eindmeet halen, dat vraag ik me wel eens af .

Zo kreeg ik 2 weken na de start dit mailtje van de bevriende diëtiste die mee ging doen en het zelfs ging combineren met een vlees- en een alcoholloze vasten:

Ik laat je even weten dat ik enkel voor de dagen zonder vlees en alcohol ga. Het ‘suikervrije’ heb ik na enkele dagen voor bekeken gehouden. Laat ons zeggen dat het voor mij op ‘suikerarm’ is uitgedraaid.

Suikerarm, ook al niet slecht. Want wie van ons durft te beweren dat hij in al die weken geen gram toegevoegde suikers heeft binnengekregen? Ik alvast niet.

Maar toch wil ik graag eens weten wie er (net zoals mij) nog steeds in onze suikerloze-vastenboot zit. Misschien met vallen en terug rechtkrabbelen, maar toch… Dus Etoile, Sexandthecityandme, Olijf, Lie, Peter en de andere deelnemers zonder blog, laat eens iets van jullie horen.

Lies

§ 4 Reacties op Wie heeft de strijd opgegeven?

  • esmeraldaborgo zegt:

    Hier ééntje dat nog steeds doorzet. (Maar dat wist je natuurlijk al).
    Groetje, Esmeralda

  • liene8 zegt:

    Ondanks een kleine inzinking hier ook nog ééntje die probeert vol te houden! Zo heb ik mijn collega die vorige week met de grootste glimlach op zijn snoet (hij heeft weet van ‘mijn dieet’) marsepein-bolletjes-overgoten-met-chocolade onder mijn neus kwam duwen vriendelijk afgewezen! Het feit dat ik geen marsepein lust doet ook veel maar ik vond het toch wel flink van mezelf😉

    Begin maart had ik wel besloten om ‘mijn dieet’ terug aan te vullen met rozijnen en gedroogde abrikozen maar tot hiertoe is het enkel bij rozijnen gebleven – al ben ik die soms ook wel grondig beu😉

    Vorige week had ik in de winkel ook een ‘dipje’ en ik ben toen thuis gekomen met een euhum mooie voorraad dingen-die-je-normaal-bij-de-koffie-krijgt maar ben toen boos geworden op mezelf, ik heb alles prompt in de voorraadkast gelegd en tot hiertoe ben ik daar afgebleven.

    Wegens een traktatie morgen wil ik het recept van suikervrije appelcake (ik zou stevia willen gebruiken) van Libelle Lekker uitproberen! Ik hou jullie op de hoogte!

  • Olijf zegt:

    Ik ben nog steeds bezig met suikerARM🙂
    Wat bedoel ik daarmee?

    (Magere) melk bij de “gewone” (lees: Belgische) koffie heb ik niet gelaten.
    Suikervervanger (sinds gisteren Stevia) gaat nog steeds in de occasionele espresso. Anders is die niet drinkbaar🙂
    Brood bak ik niet zelf maar eet ik sowieso weinig.
    Het glaasje rode wijn ’s avonds laat ik niet. 1 omdat het lekker is bij het avondmaal en 2 omdat (vrij?) algemeen beweerd wordt dat een glaasje rood per dag gezond zou zijn.
    Snoep, chocola, confituur en honing maken op geen enkele manier nog deel uit van m’n dieet.
    En tenslotte (m’n eigen toevoeging aan de vastenperiode): koolhydraten in de vorm van brood, pasta en aardappelen eet ik zéér matig.

    Oh ja…. op m’n verjaardag at ik een stuk taart. Lekker op het moment zelf maar een dag later voel ik me redelijk loom. Waarmee bewezen is dat (toegevoegde) suiker nergens goed voor is, neem ik aan?

    Best wel wat aanpassingen, zij het geen wereldschokkende.
    Op m’n eigen manier doe ik dus nog steeds mee. Wat meer is, ben niet van plan te stoppen na de vastenperiode (met uitzondering van een kloddertje zelfgemaakte suikerarme confituur af en toe… héél af en toe).

    Ben nog steeds blij dat ik per ongeluk op jullie initiatief stuitte. Waarvoor – met andere woorden – hartelijk dank!🙂

  • Ik moet heel eerlijk zijn,……ik heb het opgegeven,……..ik at mezelf verloren,…….en koffie zonder suiker ik vind het niet te drinken,…….

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Wie heeft de strijd opgegeven? voor Suikerloos.

Meta

