Nog steeds present! – Tekens aan de wand?

maart 18, 2012 § 5 reacties

Ja hoor beste vrienden, ik laat nog steeds (quasi) alle suiker!
(hier en daar sluipt er wellicht eentje binnen via een enkele keer wat mayo die ik niet zelf maakte).

Ook de alcoholpauze is nog steeds bezig. Het is die laatste waar ik stilaan voel dat de neiging om toe te geven groter wordt…

Nochtans doet iedereen moeite. Laatst gingen we eten bij vrienden, mijn vroegere drinkebroer en -zus. Heel de menu was in functie van suikerloos, zelfgemaakte aperitiefhapjes, dessert met gebakken appel, helemaal handmade menu (om er aldus de gastvrouw zeker van te zijn dat er geen suiker in zat).
En hoewel er in dit gezelschap meestal wel enkele glazen genuttigd worden (en zo ook deze keer) heeft niemand gevraagd “of ik zeker was dat ik geen pintje wilde”. Het zijn schatten.

21 dagen zou nieuw gedrag bestendigen…toch is mijn grootste zorg niet te hervallen na Pasen in het oude patroon…

Zo erg dat ik al enkele nachten droomde dat ik zondigde… in mijn dromen at ik al paaseieren, koffiekoeken en ander zoets (drinken deed ik niet in die dromen)

Jammer genoeg kan ik er niet bij zijn op 6 april… Oma zal ons overladen met chocolade…(want je moet dat toch niet ineens opeten, je moet je laatste paaseitje op 5 december opeten… Ja hoor)

Enfin, ik hoop een beetje dat de blog nog een beetje verder leeft na Pasen…

Peter

§ 5 Reacties op Nog steeds present! – Tekens aan de wand?

  • esmeraldaborgo zegt:

    Super, Peter! Ik duim voor je, en op 6 april nog iets harder, want dan zal het ook wel lastig zijn om te weigeren! (Weet dat zelfs mijn buren met je meeleven😉 )

  • suikerloos zegt:

    Wel lief dat andere mensen zo hun best doen om rekening te houden met je suikerloze vasten. Ik was daarnet op de koffie gevraagd bij de buren en ik had ze op voorhand laten weten geen taart voor mij te voorzien.
    Maar in de plaats daarvan hadden ze een hele schaal vol belegde toastjes voor mij en daarnaast nog kleine quiches, worstenbroodjes, enz.
    Eigenlijk hoeft een mens op die manier helemaal niet verbaasd te zijn dat je van suikervasten verdikt i.p.v. vermagert.

    Lies

    • Peter Hulpiau zegt:

      Inderdaad! Super vind ik dat…
      En hoewel ik niet bepaald vast in de zin dat ik minder eet verloor ik toch al 5 kilo’s op die paar weken. Wie mij kent weet dat dat nu ook geen wereldwonder is procentueel gezien, maar toch😉

      • esmeraldaborgo zegt:

        zo te zien vermageren de mannen en worden de vrouwen dikker van een suikerloos dieet…😦

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Nog steeds present! – Tekens aan de wand? voor Suikerloos.

Meta

