Nieuwe 47-dagen uitdaging?

februari 7, 2013 § 10 reacties

Ja hoor, ik had er al aan gedacht. Het is bijna vasten… zullen we weer

….suikervasten… doe ik het op mijn eentje… wacht ik af of deze blog herleeft…

En dan verschijnt de community op facebook:

Beste vrienden, nog een weekje te gaan, en ’t is weer tijd voor suikervrij! Ook dit jaar 47 dagen!

Dus daar gaan we weer, wie oh wie doet mee?

§ 10 Reacties op Nieuwe 47-dagen uitdaging?

  • Ik ben niet gestopt met meedoen!🙂

  • Olijf zegt:

    Ik doe m’n best, maar ben al 4 maanden (helaas vruchteloos) bezig met lijnen en mag mezelf enkel troosten met een espresso’tje of 2 per week waarin – jewèl – een lepeltje suiker zit. Als ik dat ook nog weghaal, blijft er niet veel meer over…..

    in alle geval: SUCCES iedereen!

  • kristel zegt:

    Ik wil ook graag meedoen. Het komt ook goed uit betreft timing voor me want ik had me enkele dagen geleden sowieso voorgenomen om te gaan ‘dieeten’ (minder snoepen en geen pizza’s meer). De ironie wil dat ik net bij de bakker nog een suikerbrood heb gekocht, toen nog niet wetende dat ik nu aan deze suikervrije uitdaging ga meedoen. Dus nog een laatste keer extra genieten…
    Nog een vraagje, wanneer begint de vasten – en dus deze suikervrije periode – exact ?

  • esmeraldaborgo zegt:

    Ik doe ook weer mee. Iets minder streng dit jaar: brood van de winkel kan wél dit jaar, ook al weet ik dat ze daar suiker in doen. Maar om louter praktische redenen vind ik dat het wel moet kunnen. Tegelijk zal ik ook strenger zijn, want ik zal ook geen koffie meer drinken.
    Eigenlijk zie ik er wel naar uit om met z’n allen op onze tanden te bijten en ervoor te gaan!
    Esmeralda

  • Liesbet zegt:

    Ik doe mee en zal er ook over bloggen.
    Groet
    Liesbet

  • Mien Quartier zegt:

    Ik doe dit al 2 jaar. Ook dit jaar ga ik opnieuw de uitdaging aan. Al lijkt die uitdaging elk jaar minder groot te worden. Ook na de 40 dagen kost het mij minder moeite om van de suiker af te blijven. Al zijn er natuurlijk ook nog van die dagen waarop het niet gaat…

    • Lies zegt:

      Dat is herkenbaar voor mij. Na de eerste suikervasten vorig jaar voelde ik me al een stuk minder aangetrokken tot zoetigheden en dat was niet alleen zo de eerste weken na het vasten. Veel dingen smaken nu nog altijd te zoet. Zo dronk ik dit weekend mijn laatste warme chocomelk. Die smaakte zo mierzoet dat ik die gewoonweg niet ga missen in de komende 47 dagen. Ik verwacht dus ook dat het makkelijker gaat worden. Tegelijkertijd is er iets minder drive om aan mezelf te bewijzen dat ik het kan. Ik ben er namelijk vorig jaar al eens in geslaagd. Het is dus minder uitdagend deze keer.

      • Iris zegt:

        Dat herken ik zo hard! Ik heb mezelf al eens bewezen, ik weet dat ik het kan, waarom dan nog eens vrijwillig afzien? Zeker als je familie of vrienden de heerlijkste dessertjes voor je neus schotelen en je deze steeds moet blijven afwimpelen.

        Ik besef dat de positieve effecten op mijn gezondheid zo veel meer waard zijn dan het hunkeren naar een stukje chocolade. Maar beseffen en ernaar handelen zijn soms twee aparte dingen🙂

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Nieuwe 47-dagen uitdaging? voor Suikerloos.

Meta

