Smoezen

maart 3, 2013 § 2 reacties

Als één van de initiatiefnemers van deze blog is het schaamtelijk, ik weet het. Maar ik heb mij vorige donderdag ’s goe laten gaan.

Het zat er al een tijdje aan te komen. Ik stond op met de gedachte aan Zoet Gebak en ging slapen met Chocolade in mijn hoofd. Enige tijd kon ik er nog aan weerstaan, maar ’t kon niet blijven duren. Donderdag was ik uitgenodigd op een feestje van La Famille Victor. Eigenlijk hoefde er niets te gebeuren, want het lag er vol met heerlijke hartige hapjes. Tot een bepaalde doos openging en dit beeld zich onherroepelijk op mijn netvlies brandde:

la famille Victor

Tja, toen was er niet veel meer nodig. A. en E. namen zo’n Lekker Ding uit die doos, en E. porde mij aan: “Allé, toe, ze zijn lekker”, en toen, ja, toen is het gebeurd.😦

“OK”, dacht ik. “Ik beken en zet een joker in.”

Iemand maakte al snel de berekening: Een spel kaarten heeft 3 jokers. 52 kaarten + 3 jokers= 55. We vasten 47 dagen, en hebben dus recht op  2,56 jokers.

Of we worden plots heel katholiek, houden ons aan de Veertigdagenperiode, wat betekent dat we ons zeven dagen niets van dat vasten aantrekken?

Ik wil de gemotiveerde mensen die komen kijken op deze blog niets aanpraten hoor. Gewoon verder doen! Maar ik moet wel toegeven dat mijn drang naar Zoet Gebak en Chocolade meteen ook verdwenen is.

Misschien zijn er ook mensen met betere tips dan deze om de Zoete Gedachten uit ons hoofd te jagen?

Esmeralda

(foto: Isabelle Finet van “La Famille Victor”)

§ 2 Reacties op Smoezen

  • Ik was onlangs uit eten, iedereen nam een chocomousse, ik paste, want ik wist dat ik thuis iets veel lekkerders staan had – ook zoet, maar wel suikervrij. De beste motivatie😉

  • Lies zegt:

    Als iets verboden is, dan wordt het des te aantrekkelijker. Dus hanteer ik de regel: ‘je gaat alleen overstag als de goesting heeeeeeel erg groot is en dan zondig je met mate (dus neem je een klein hapje waar je erg van geniet)’. Ik heb bijgevolg al 2 keer mijn joker ingezet. 1 keer op het dessertenfeestje van een vriend + 1 keer toen ik op restaurant ging en er in ons menu een dessert was inbegrepen (heb toen wel ananas genomen met citroenijs, dus al bij al toch niet te veel toegevoegde suikers).

    Dit weekend heb ik met gemak kunnen weerstaan toen men mij op familiebezoek een gebakje aanbood en de volgende dag toen een vriendin voor mijn ogen met smaak een Javanais zat te verorberen.
    Er op dat moment niet zo veel zin in hebben + weinig aandringen van de anderen, dat helpt.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Smoezen voor Suikerloos.

Meta

