L’enfer, c’est les autres

april 3, 2014 § 1 reactie

Suikerloos leven, het zou niet moeilijk zijn als ik alleen maar thuis at. Want thuis heb ik helemaal niet de gewoonte te snoepen, desserts te eten of suiker bij m’n eten te voegen.

Maar ik heb natuurlijk een sociaal leven. Die fijne sociale contacten maken het dikwijls moeilijk suikerloos te eten.

Eigenlijk zijn nagenoeg alle zoete zonden die ik de voorbije weken beging te wijten aan het sociale leven dat met suiker is doorsponnen. 

Gevolg:

– een halve mattentaart gegeten omdat mijn moeder zo aandrong (en eerlijk gezegd natuurlijk ook wel een beetje omdat ik er zin in had)

– een halve cocktail omdat de gastheer anders alleen bleef zitten met een liter cocktail

– zogezegd suikerloze muntthee bij moslimvrienden waarin te oordelen naar de smaak toch nog flink wat suiker zat (maar wel 10 scheppen minder dan ze er gewoonlijk indoen)

– wijn en dessert tijdens een etentje dat ik maanden geleden al boekte zonder er acht op te slaan dat ik in de periode misschien suikerloos zou proberen te eten. Toen ik de menukaart zag, heb ik meteen beslist een joker in te zetten. De overmacht was gewoon te groot. Geen wijn drinken op een wijndegustatie-etentje, dat zou wat absurd zijn.

En hoe slagen jullie erin om suikerloos te blijven tijdens sociale contacten?

Lies

Getagd:

§ Een Reactie op L’enfer, c’est les autres

  • esmeraldaborgo zegt:

    Er zijn er ook die het weten, en die er gewoon rekening mee houden. Ook al is dat ook soms wel wat “genant”, bv. als ene gezinslid vraagt aan de andere waar die kaastaart nou blijft en de andere antwoordt dat die er niet komt omwille van de suikerloze…

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu L’enfer, c’est les autres voor Suikerloos.

Meta

